projektos:
Nr. 8.3.2.2 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”
Nr.8.3.4.0 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”
Tuvojoties eksāmenu laikam, skolēni arvien biežāk sāk uztraukties - kā labāk sagatavoties, ar ko sākt, kā visefektīvāk pārbaudīt un uzlabot savas zināšanas? Lai atvieglotu satraucošo posmu līdz pārbaudījumu dienai, Uzdevumi.lv piedāvā ieteikumus, kā skolēniem izmantot portālu un tā sniegtās iespējas pirms eksāmeniem.
Seko līdzi eksāmenu grafikam
Gatavošanos eksāmeniem jāuzsāk laicīgi un pakāpeniski, tāpēc ir svarīgi būt informētam par datumiem, kuros eksāmeni plānoti. Lai palīdzētu nepalaist garām svarīgos pārbaudījumus, esam izveidojuši īpašu grafiku, kurā 9. un 12. klašu skolēni var pārskatāmi redzēt gan eksāmenu datumus, gan ērti piekļūt treniņuzdevumiem: Atvērt eksāmenu grafiku
Risini eksāmenu treniņuzdevumus
Bieži satraukuma iemesls ir neziņa, ko īsti gaidīt no eksāmeniem un kam būt gatavam. Uzdevumi.lv piedāvā skolēniem iespēju izmēģināt un risināt iepriekšējo gadu eksāmenu uzdevumus, kas papildināti ar dažādām variācijām, kā arī pareizo atbilžu skaidrojumiem, kas ļaus padziļināti nostiprināt savas zināšanas. Eksāmenu treniņuzdevumi pieejami tādos priekšmetos kā latviešu valoda, matemātika, angļu valoda un vēsture.
Atkārto mācību tēmas
Atkārtošana - zināšanu māte, tieši tāpēc papildus treniņam pirms eksāmeniem noteikti noderēs atkārtot arī dažādas mācību tēmas, kas skolā apgūtas gadu gaitā. Vienkopus tēmas dažādos mācību priekšmetos vari apskatīt Uzdevumi.lv sadaļā “Virtuālā skola”.
Informācijai: Eksāmenu treniņuzdevumi un uzdevumu skaidrojumi portālā ir pieejami lietotājiem ar aktīvu PROF pakalpojumu. Savukārt tēmas latviešu valodā, matemātikā un citos skolas mācību priekšmetos 1.-12. klasei ir pieejamas bez maksas.
Vēlam veiksmi un ticam, ka jums viss izdosies!
Par atzīmēm vairs nav jāuztraucas! Uzdevumi.lv palīdzēs Tev ātri apgūt mācību vielu, paskaidrojot jebkuru tēmu un palīdzot saprast jebkuru uzdevumu.
***
„Case Forest” metodika – ilgtspējīgai attīstībai
2009.gada 29.oktobrī Baumaņu Kārļa Viļķenes pamatskolā notika
seminārs sākumskolas skolotājiem „Lusto metodika” – ilgtspējīgai
attīstībai. Seminārā piedalījās21 pedagogs. Semināru vadīja šīs skolas
skolotāja Dita Grigore, kura 2009.gadā 4 dienas piedalījās starptautiskā
seminārā Somijā par „Case Forest” metodikas ieviešanu mācību procesā,
to dažādojot. D.Grigorei palīdzēja skolotāja Sanita Vingre no Jūrmalas.
Projektu atbalstīja Eiropas Savienības izglītības programma „Comenius” un starptautiskais uzņēmums „Stora Enso”.
Kāda ir šīs metodes būtība? Skolotājs kopā ar bērniem izraugās pētāmo
problēmu (šajā gadījumā – saistībā ar meža ilgtspējīgu attīstību), tad
apmeklē meža muzeju (mēs devāmies uz Ķirbižu Meža muzeju), kurā filmē,
fotografē atbilstošos eksponātus un intervē muzeja darbiniekus, lai
iegūtu pilnvērtīgāku informāciju. Protams, neizpaliek iepazīšanās ar
muzeja darbību. Līdz ar to muzejs tiek iekļauts mācību procesā, tas nav
tikai vēsturisku eksponātu glabātājs, bet var tikt izmantots, lai
dažādotu mācību procesu.
Pēc muzeja apmeklējuma bērni dodas uz Meža takām, jebkur dabā, un
turpina vākt materiālus (nu jau dabā) par izvēlēto pētāmo problēmu. Mūsu
semināra dalībnieki izmantoja Meža taku, kura izveidota pie Baumaņu
Kārļa Viļķenes pamatskolas. Tā ir pašu skolēnu un skolotāju pilnveidota –
izveidotas norādes, karte, kur kas atrodams, iekārtoti celiņi un vecāko
klašu skolēnu izveidoti uzskates materiāli matemātikas apguvei mežā.
Pēc tam ar iegūto materiālu skolēni dodas pie datoriem un veido sava
darba prezentāciju, iespējams pievienot materiālus no interneta par
pētāmo problēmu.
Finālā notiek darbu prezentācijas, kuras ir daudzveidīgas, dažādas.
Bērni pilnveido uzstāšanās prasmi, uzlabojas saskarsmes prasmes, bet
pats galvenais – tiek celta bērna pašapziņa. Šeit nav nepareizu
viedokļu, bērns ir mācījies patstāvīgi, sev interesantā vidē – nevis
tikai skolas solos. Daudzus saista tas, ka iespējams pielietot dažādas
IT tehnoloģijas.
Arī mūsu semināra dalībnieces izveidoja 3 prezentācijas, kuras var
noskatīties šeit (1, 2, 3). Skolotāju prezentācijas noritēja pozitīvā un
jaukā gaisotnē.
Ja semināra sākumā bija apmulsums un nedrošība par to, kas jādara, tad
semināra beigās visas dalībnieces teica – nemaz tik grūti nebija, bija
jautri.
Liels paldies semināra „labajiem rūķīšiem” – skolas direktorei Ilzei
Ādamsonei par palīdzību semināra organizēšanā un silto uzņemšanu,
skolotājiem Aigaram Erdmanim un Lailai Miķelsonei par palīdzību darbā ar
datoriem un citām IT tehnoloģijām.
Projekta ietvaros tika izveidots metodiskais atbalsta materiāls
pedagogiem darbam ar „Lusto metodiku”. Ar metodisko materiālu „Projektu
metode mācībās. Mācību objekti. Pedagoģija meža vidē” var iepazīties
šeit.
***
Jaunumi
Vasarā Latvijas Republikas Ministru kabinets ir izmainījis noteikumus par skolēnu pārcelšanu nākamajā klasē.
Skolēnu pārceļ nākamajā klasē, ja viņš ir saņēmis gada vērtējumu visos
konkrētās klases mācību priekšmetos (izņemot priekšmetus, no kuriem
skolēns ir atbrīvots) un nav saņēmis vērtējumu, kas neatbilst
sasniedzamajiem rezultātiem vai ir zemāks par četrām ballēm:
• vairāk nekā vienā mācību priekšmetā (1.–4.klasē);
• vairāk nekā divos mācību priekšmetos (5.–8.klasē).
Skolēnam mācību gada beigās pēcpārbaudījumi un konsultācijas ir obligāti
tajos priekšmetos, kuros vērtējums 1.–4.klasē neatbilst mācību
priekšmetā sasniedzamajiem rezultātiem vai gada vērtējums ir zemāks par
četrām ballēm, vai gada vērtējums nav saņemts, bet 5.–8.klasē gada
vērtējums ir zemāks par četrām ballēm vai gada vērtējums nav saņemts.
2007./2008. mācību gadā katram skolotājam valsts apmaksā arī
konsultāciju stundas (atkarībā no skolotāja slodzes lieluma).
Konsultācijās skolēni varēs jautāt nesaprasto, papildināt savas
zināšanas un prasmes, izlabot nepietiekamos vērtējumus un gatavoties
olimpiādēm, konkursiem.